Header Ads

Drama The Frog: Kisah Misteri

Drama The Frog: Kisah Misteri di . "The Frog" adalah sebuah drama unik yang menggabungkan elemen misteri, fantasi, dan emosi mendalam. Drama ini membawa penonton ke sebuah dunia di mana rahsia gelap dan pelajaran hidup diungkapkan melalui watak utama yang memiliki hubungan istimewa dengan seekor katak. Dengan jalan cerita yang memukau dan sinematografi yang mempesona, "The Frog" menjanjikan pengalaman tontonan yang penuh kejutan.

Dalam artikel ini, kami akan membincangkan sinopsis, pelakon utama, dan daya tarikan yang menjadikan "The Frog" salah satu drama yang mesti ditonton tahun ini. Teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut tentang kisah misteri yang mengusik jiwa ini!


 Sinopsis Drama The Frog, Semasa musim panas pada masa kini, Jeon Yeong Ha menjalankan sebuah pondok percutian yang terletak jauh di dalam hutan. Kehidupannya yang damai digemparkan dengan kemunculan tiba-tiba seorang wanita misteri bernama Yoo Seong A.


Pada awal 2000-an, Koo Sang Jun menjalankan pondok kerjaya yang sama seperti yang dilakukan Jeon Yeong Ha beberapa tahun kemudian. Koo Sang Jun dan keluarganya juga tinggal di sana, tetapi, semasa musim panas, sesuatu berlaku di pondok percutiannya dan Koo Sang Jun kehilangan segala-galanya kerana itu. Pada masa itu, Yun Bo Min bekerja sebagai pegawai polis di pencawang polis terdekat dari pondok percutian.



Sinopsis Drama The Frog



20 tahun kemudian, Yun Bo Min dipindahkan ke pencawang polis yang sama tempat dia bekerja sebelum ini dan dia mula bekerja di sana sebagai ketua. Dia seronok menyelesaikan sesuatu dan mula memerhati Jeon Yeong Ha dengan teliti.

Info dan pelakon


Tajuk Asli: 아무도 없는 숲속에서

Juga Dikenali Sebagai: In the Forest With No One , In the Woods With No One , Alone in the Woods , Amudo Eobsneun Supsokeseo

Pengarah: Mo Wan Il

Genre: Thriller, Misteri, Psikologi, Drama

Tag: Keganasan Grafik, Perkampungan, Penetapan Hutan, Ketua Polis Wanita, Duda Ketua Lelaki, Pegawai Polis Ketua Wanita, Fiksyen Gelap, Rasa bersalah, Halusinasi, Ketua Wanita Kaya

Watak dan Pelakon

Kim Yoon Seok

Jeon Yeong Ha

Main RoleYoon Kye Sang

Koo Sang Jun

Main RoleGo Min Si

Yoo Seong A

Main RoleLee Jung Eun

Yun Bo Min

Main Role

Support Role

Ryu Hyun Kyung

Seo Eun Gyeong [Sang Jun's wife]

Support RolePark Ji Hwan

Park Jong Du [Sang Jun's friend / former gangster]

Support RolePark Chan Yeol

Koo Gi Ho [Sang Jun's son]

Support RoleHong Ki Joon

Ji Hyang Cheol [Serial killer]

Support RoleLee Nam Hee

Park Yong Chae [Yeong Ha's friend, Momo Pension owner]

Support RoleLee Sung Wook

Choi Gyeong Nam [Laundromat owner]

Support RoleNam Ji Woo

Song Ji Su [Ui Seon's husband, Pediatric & adolescent clinic director]

Support RoleCha Mi Kyung

Kim Gyeong Ok [Jong Du's mother]

Support RoleChoi Jung Hoo

Koo Gi Ho [Teen]

Support RoleJo Ah Ra

Director Choi [Ara Gallery]

Support RoleKim Jong Tae

Detective Kang

Support RoleAhn Sang Woo

Choi Jeong Ho

Support RoleJo Eun Sol

Kim Seon Tae

Support RoleLee Yoon Jae

Yeom Dong Chan [Bo Min's husband, Joongmin Ilbo reporter]

Support RoleLee Ga Sub

Yeom Dong Chan [Young]

Support RoleLee Moon Shik Support Role

Review Jujur

Seekor katak (atau katak) mati akibat dibaling batu secara tidak sengaja


The Frog merujuk kepada pepatah lama Korea, "Seekor katak mati akibat dibaling batu secara tidak sengaja", yang bermaksud tindakan orang ramai boleh membawa kesan negatif yang tidak diingini kepada orang lain.


“The Frog” ialah thriller misteri yang berdebar-debar yang menggabungkan ketegangan psikologi dengan lancar dengan naratif oktana tinggi, menjadikannya menonjol dalam genre. Berlatarkan dua garis masa yang berbeza, siri ini menjalin nasib dua lelaki—Jeon Young-ha dan Koo Sang-jun—yang kehidupannya tidak dapat ditarik balik dengan kehadiran orang asing yang misteri dan peristiwa tragis.


Young-ha, seorang pemilik pencen simpanan jauh di dalam hutan, mendapati kehidupannya yang tenang hancur apabila Yoo Seong-ha yang penuh teka-teki memeriksa hartanya. Apa yang bermula sebagai lawatan yang tidak berbahaya dengan cepat bertukar menjadi mimpi ngeri apabila ketaksuban Seong-ha terhadap pencen menarik Young-ha ke dalam permainan manipulasi, ketakutan dan kelangsungan hidup. Kehadirannya bukan sekadar gangguan; ia adalah pemangkin kepada siri peristiwa yang semakin mengganggu yang mendorong Young-ha ke jurang.


Secara selari, siri ini meninjau semula musim panas 2000, di mana Sang-jun, pemilik motel yang berniat baik, menghadapi jenis seram yang berbeza. Semasa krisis IMF, satu tindakan kebaikan—menawarkan bilik kepada orang asing yang terkandas—membawa kepada tragedi yang tidak dapat difikirkan yang memusnahkan keluarga dan mata pencariannya. Pertunjukan itu meneroka pembongkaran psikologi Sang-jun ketika dia bergelut dengan rasa bersalah, cemuhan orang ramai, dan perlahan-lahan perpecahan kehidupannya yang dahulunya bahagia.


Ketua Yoon Bo-min, seorang detektif tabah yang menyambungkan kedua-dua garis masa, menambah satu lagi lapisan ketegangan ketika dia menyelidiki kejadian misteri itu, didorong oleh perasaan intuitif tentang sesuatu yang sangat salah. Mengejar kebenaran membawanya hampir dengan kekacauan yang mengelilingi kedua lelaki itu.


Naratif ini digulung dengan ketat, dengan setiap episod meningkatkan kepentingannya. Pertunjukan ini secara visual menakjubkan, dengan pemandangan mise-en-scene yang indah yang membezakan tetapan tenang dengan ketakutan yang mendasari.


Satu perkara negatif yang saya dapati ialah peralihan antara dua garis masa tidak begitu lancar dan boleh mengelirukan pada mulanya.


Keganasan datang dari dalam—sejauh mana orang biasa boleh ditolak sebelum mereka pecah.


Pada asasnya, "The Frog" ialah drama yang mencekik, berisiko tinggi yang mengkaji akibat yang dahsyat akibat rasa bersalah, obsesi dan keupayaan manusia untuk daya tahan dan kemusnahan. Ia adalah perjalanan yang membuatkan anda tercungap-cungap, dengan setiap episod meningkat dalam intensiti sehingga kesimpulan yang meletup."


Review ketiga


Kami faham, The Wailing (2016) karya Na Hong Jin sangat bagus! Tetapi itu tidak bermakna mereplikasi strukturnya akan menghasilkan hasil yang sama. Sama seperti adegan ritual berganda yang terkenal dalam The Wailing, The Frog merakamkan dua peristiwa yang berlaku dalam garis masa yang berasingan secara serentak, dan menggunakan penyuntingan untuk cuba menipu penonton daripada mentafsir apa yang berlaku dalam cerita. Hanya sehingga lebih lama ke dalam episod di mana garis masa yang terputus-putus didedahkan dan penonton yang prihatin mula mendapat idea tentang apa yang telah berlaku. 


Walau bagaimanapun, tidak seperti The Wailing yang pengeditan rumitnya mempunyai tujuan tematik, The Frog tidak memberikan alasan untuk pilihan penyuntingannya kecuali untuk menguji kesabaran penonton. Juga secara kebetulan, kedua-dua produksi berlaku untuk menangani masalah kejahatan rawak. Tetapi perbezaan yang ketara tentang bagaimana perkara itu dikendalikan antara kedua-duanya jelas sekali lagi. Semasa The Wailing menerokai matlamat bercita-cita tinggi untuk memahami sebabnya, menggunakan pergelutan peribadi pengarah tentang kepercayaannya sebagai batu kunci untuk membentuk plot, 


The Frog memberikan persembahan yang disenyapkan tentang kerosakan yang dilakukan oleh kejahatan tanpa banyak refleksi kecuali mungkin mengkritik kekurangan empati terhadap orang yang tidak dikenali. Pelaksanaan antara kedua-duanya adalah serupa dengan seorang gimnas dengan anggun mendaratkan jungkir balik yang kompleks dan seekor katak melompat dan jatuh ke atas perutnya. Persembahan Katak bukanlah yang paling cantik dan tidak terlalu bernas, tetapi sekurang-kurangnya ada percubaan.


Siri ini mengesan garis masa dua pemilik penginapan berbeza, Sang Jun, pemilik motel, dan Young Ha, pemilik rumah tetamu. Kedua-duanya adalah mangsa kerosakan cagaran oleh penyewa yang bermasalah, Hyang Cheol, seorang pembunuh bersiri, dan Seong Ah, seorang setinggan yang membunuh. 


Naratif mereka terungkap secara tidak linear, selang dua puluh tahun. Dalam kes Sang Jun, seorang pembunuh bersiri memotong-motong mayat, atas sebab yang tidak diketahui, di salah satu bilik dengan pemandangan tepi tasik, yang menghalau perniagaan apabila insiden itu mendapat perhatian media. Selepas setahun, pemilik motel muflis dan ditinggalkan dengan keluarga yang rosak. Dua puluh tahun kemudian di sudut terpencil lain di bandar yang sama, Young Ha menyimpulkan seorang wanita telah membunuh anak tirinya di rumah tetamu. 


Tetapi untuk memelihara kesucian tempat peristirahatan terakhir isterinya dan mengelakkan masalah melibatkan orang yang tidak dikenali, pemilik rumah pencen itu menguburkan kebenaran. Setahun kemudian, wanita yang sama kembali dan cuba membeli rumah itu.


Kawanan lampu berkelip dan kanta kamera memenuhi udara ketika pasukan media mengebom sebuah motel. Kami berada di motel Lake Side View di mana Sang Jun tiba-tiba tiba di tempat kejadian tanpa menyedari apa yang telah berlaku. 

Seorang detektif di tempat kejadian memberi taklimat kepadanya bahawa salah seorang penyewanya ialah pembunuh bersiri Ji Hyang Cheol, dan pembunuh itu telah memotong seorang wanita di salah satu bilik. Pemilik yang kecewa dan ketakutan berjalan ke bilik tingkat dua dan membongkar kebenaran yang mengerikan. 

Seolah-olah peristiwa traumatik itu tidak mencukupi, Sang Jun tidak lama lagi menyedari ancaman terbesar motel Lake Side View pada hari itu bukanlah pembunuh bersiri yang dengan pantas ditangkap oleh polis, tetapi pembawa berita dan wartawan yang memburukkan yang membuat liputan tanpa pertimbangan. untuk keadaannya.


Bagi penonton biasa, adegan ribut media bukanlah sesuatu yang luar biasa, tetapi mereka yang mengikuti berita hiburan Korea boleh mengaitkan acara itu dengan pembunuhan Lee Sun Kyun, seorang pelakon popular yang terkenal dengan suaranya yang unik. 


Liputan skandalnya tersebar luas dan tanpa henti. Sememangnya, iklim sudah matang untuk pelbagai khabar angin dan dakwaan yang tidak disokong tersebar di kalangan orang awam dan profesional. Hanya selepas kematiannya, ramai orang mula mendapati polis, yang membocorkan maklumat, dan media, yang kurang bergantung pada kualiti maklumat tetapi kuantiti dan kepantasan liputan mereka, boleh dipersalahkan. 

Oleh itu, ia tidak sepatutnya membuat sesiapa terkejut bahawa siri Netflix cuba memanfaatkan tragedi yang terkenal untuk berfungsi sebagai ulasan sosial dengan cara yang paling cuai dan seperti karikatur, tidak sampai setahun selepas kematiannya.

Ada lagi pemilik yang gelabah. Tetapi Young Ha mempunyai idea yang baik tentang apa yang berlaku di dalam rumah tetamu dan mempunyai peluang untuk membetulkan kejahatan. Dia memilih untuk tidak. 

Sebaliknya, kejadian jenayah berdarah dengan mayat kanak-kanak dibasuh oleh peluhnya, kerana pemilik rumah pencen memastikan jika Seong Ah, yang secara santai membersihkan bilik dengan tergesa-gesa, meninggalkan sebarang bukti yang berlarutan, maka dia akan menjadi orang yang padamkannya secara menyeluruh. 

Namun, sama seperti wartawan yang lupa dan tidak mengendahkan keadaan Sang Jun ketika membuat liputan kisahnya, ironinya penulis juga terlupa tentang situasi Young Ha sambil bergegas ke bahagian cerita seterusnya.


The Frog dengan malas meletakkan kedua-dua pemilik perniagaan, Young Ha dan Sang Jun, secara bersebelahan dan menyamakan nasib malang mereka sebagai salah satu daripada yang sama. Namun, dengan merenung sejenak, wajarlah jelas pemilik pencen untuk tidak melaporkan jenayah itu menjadi lemah apabila kita mempertimbangkan:

I. Young Ha, yang anak perempuan dan menantunya sanggup mendirikan rumah itu sebagai rumah percutian sebaliknya, adalah kaya; Sang Jun melaburkan sen terakhirnya untuk membeli motel dan tidak berduit.

II. Seong Ah membawa mayat itu bersamanya dan membersihkan tempat kejadian; Hyang Cheol tidak berbuat demikian dan meninggalkan anggota badan yang dipotong-potong di bilik tidur motel.


Sebarang tanggapan mengenai media yang mengganggu atau pasukan penyiasat tempat kejadian yang menjejaskan pemilik motel dan motelnya tidak akan terpakai kepada rumah pencen itu. Jika Young Ha segera melaporkan kejadian itu, kebanyakan tenaga kerja akan dibelanjakan untuk mengejar Seong Ah.

 Beberapa orang forensik boleh menyemak semula rumah tamu untuk melihat sama ada terdapat sebarang bukti yang berlarutan, tetapi mereka tidak akan membalikkan keseluruhan tempat seperti yang mereka lakukan untuk motel. 

Dalam senario terburuk mutlak di mana maklumat dibocorkan kepada media, Young Ha boleh menjadikan rumah pencennya sebagai rumah percutian. Kemudian, mungkin justifikasi untuk tidak campur tangan Young Ha benar-benar berpunca daripada ahli perniagaan yang mementingkan diri sendiri yang tidak mahu melibatkan tangannya dalam "kematian kecil" anak orang asing.


Pada suatu pagi yang jauh, Young Ha menyediakan bilik rumah tetamu dan bahan makan malam untuk perhimpunan keluarga yang dijadualkan. Secara tiba-tiba, Seong Ah kembali dengan gaya yang sangat klise sehingga memanggilnya "klise" tidak akan melakukannya dengan adil. Lagipun, jenis siri apakah yang menyediakan keseluruhan episod untuk klise? Katak melakukannya. 

Daripada mencipta orang biasa yang sama ada menyimpan bukti yang menuduh untuk langkah yang selamat atau membuangnya sepenuhnya untuk mengelakkan masalah kerana memiliki sesuatu yang tidak sepatutnya, penulis yang bijak memilih Young Ha untuk menyimpan bukti yang separuh menuduh. Iaitu, dia menyimpan sejarah rakaman kamera pemuka, yang bermaksud dia akan membahayakan nyawanya dengan memegang bukti, tetapi dia membersihkan rekod berlumuran darah, yang merupakan separuh lagi bukti yang diperlukan untuk menimbulkan syak wasangka yang munasabah.


Walau bagaimanapun, pembuatan keputusan yang tidak masuk akal itu telah diatur dengan sempurna kerana ia adalah penting dalam membolehkan Young Ha terjebak dengan Seong Ah. Ini kerana jika Young Ha memiliki kedua-dua bukti, pukulan pantas ke muka Seong Ah apabila penampilannya yang tidak diingini, akan menjadi pendorong untuk mengejutkan, menahan dan memanggil polis kepadanya. Dalam keadaannya sekarang, pemilik rumah pencen tidak boleh berbuat demikian kerana rakaman itu, dengan sendirinya, adalah bukti yang tidak mencukupi. Sebaliknya, dia dan Seong Ah kini nampaknya tinggal bersama.


Tetapi, keseluruhan tujuan untuk bukti separuh menuduh, bukannya tiada bukti sama sekali, adalah untuk menyediakan LAIN klise yang berlaku apabila saksi kita yang berhati lembut, bunuh kanak-kanak telah berubah hati. Sama seperti pasangan suami isteri yang melepasi fasa bulan madu mereka, Young Ha tidak dapat membayangkan tinggal di sebelah jirannya yang baru diperoleh, yang mungkin ada kaitan dengan dia memasukkan anak yang dipotong-potong ke dalam beg pakaian. 


Walau bagaimanapun, Young Ha pada masa ini hanya mempunyai separuh bukti untuk syak wasangka yang munasabah kerana dia membuang separuh lagi, jadi bagaimana dia boleh mengumpulkan bukti yang mencukupi yang melampaui keraguan munasabah? Perakam suara akan berfungsi! Kini selepas dia merekodkan pengakuan Seong Ah, dia hanya boleh memandu ke arah matahari terbenam sambil membentangkan bukti yang tidak dapat dinafikan kepada polis. 


Tidak. Dengan cara yang boleh diramal, wanita psiko itu bukan sahaja mudah melihat kotak perakam itu, dia mendapati Young Ha betul-betul ketika dia berhenti ke balai polis, memijat pedal minyak dan tulang-T melanggar kereta lelaki miskin itu pada siang hari bagi setiap saksi yang melihat. lihat. Adakah perkara ini mengecewakan atau sebenarnya mengagumkan?


 Kami bercakap mengaitkan klise kerana satu tindakan yang dibuat oleh watak itu. Bercakap tentang memanfaatkan sesuatu, walaupun tidak ada watak yang membuat keputusan yang wajar.

Persoalan itu segera dihentikan dalam adegan berikut. Kami melihat Young Ha yang berlumuran darah di dalam kereta yang rosak dan Seong Ha dengan jelingan yang tajam menghampirinya. Keretanya berkepul-kepul dengan asap semasa dia tidak sedarkan diri. 


Polis berlari untuk menyelamatkan pemiliknya. Semua orang melihat apa yang telah berlaku. Jadi, apa yang polis perlu lakukan ialah meletakkan Seong Ah di bawah tahanan kerana cubaan membunuh, atau sekurang-kurangnya, membahayakan secara melulu, bukan? Sama seperti penonton tidak sabar menunggu Keadilan dihidangkan di atas pinggan sejuk, penulis melompat keluar dari skrin dan berbisik ke telinga kami, 


"Adakah sesiapa SEBENARNYA melihat apa yang berlaku?" Dan begitu sahaja, cubaan membunuh itu menjadi kenangan yang menyedihkan dan menguap. Apabila penonton terjaga dari tidur hipnosis mereka, seperti Kevin Spacey dalam The Usual Suspects, kami yakin kemalangan itu tidak pernah wujud. Young Ha dan Seong Ah juga kembali menjadi rakan serumah. 

Kemudian, beberapa lama kemudian, seorang lelaki kekasih polis dungu muncul. Dia mati. Sekali lagi, tiada siapa yang menyuarakan tentang kehilangannya sehingga mayatnya ditemui selepas keseluruhan pahit itu berakhir. Saya rasa kekurangan pertimbangan orang ramai terhadap kehilangannya sekali lagi dikaitkan dengan "dia sedang bercuti."

Akhirnya, kedua-dua garis masa itu bercantum menjadi satu, tetapi garis masa bukanlah satu-satunya perkara yang berubah. Terdapat perubahan tonal yang mendadak dan drastik di mana siri ini berubah menjadi beberapa filem aksi Jason Bourne bertemu Terminator, kehilangan semua ketegangan buatan yang dihabiskan dengan susah payah pada separuh masa pertama untuk membina. Sebaliknya, ketegangan itu dengan cepat digantikan dengan lebih banyak klise, jurang logik dan tulisan separuh keldai:

Seorang lelaki membawa senapang ke dalam rumah sakit yang dipenuhi orang ramai, menembak lelaki lain, melompat keluar dari tingkap bangunan bertingkat yang mengalami kecederaan ringan, dan tempang.


 Tokoh-tokoh pihak berkuasa boleh dikatakan tidak wujud dan pergi ke luar kecuali kita memerlukan mereka untuk membersihkan cerita yang tidak kemas di penghujung (atau untuk meringkaskan semula drama). Kebimbangan keselamatan? Apakah itu? Watak-watak itu berbaris dalam satu barisan seperti kambing biri-biri ke rumah penyembelihan untuk terus berhadapan dengan seorang wanita gila. Tetapi sebenarnya, ternyata Seong Ah lemah dari segi fizikal! 


Oh tunggu, tetapi ternyata watak lain juga kekurangan sel otak! Sebuah kereta melanggar tepi galeri seni yang membawa kepada kemusnahan besar-besaran harta benda dan membahayakan nyawa orang ramai? Tiada masalah, wang akan menyelesaikannya. 


Kerana kita semua tahu orang kaya berada di atas undang-undang dan melarikan diri dari tingkah laku jenayah mereka secara terbuka.

Selepas melalui pelbagai penipuan yang menyusahkan, sudah tiba masanya untuk The Frog menutup dan mendedahkan kebenaran. Kami menghadapi kedua-dua pembunuh secara berasingan: Hyang Cheol dalam sel pelawatnya; Seong Ah ditikam senjata oleh bekas suaminya yang wajar marah kerana anaknya dibunuh oleh ibu tiri psikotik itu. 


Dan apabila kedua-dua pembunuh sepatutnya menjelaskan sebab BESAR: Mengapa kita perlu duduk melalui urutan tindakan yang tidak berakal dan membisu itu? 


Mengapakah salah satu pembunuh secara cuai pergi ke rumah percutian untuk melakukan perbuatan mereka dan bukannya, anda tahu, hanya melakukan perniagaan pembunuh bersiri biasa, seperti menculik pembonceng pada waktu malam, menanam mayat mereka di lokasi yang tidak jelas dan mengelakkan saksi mata? 


Memandangkan walaupun menaiki van putih besar yang bertulis "Saya bukan orang merayap" sambil menawarkan gula-gula berduri kepada lelaki, wanita dan kanak-kanak mungkin merupakan kaedah yang lebih baik untuk tidak ditangkap daripada apa yang sebenarnya berlaku di bilik sewa. Jadi, apa yang memulakan semua karut ini? Kedua-dua jawapan mereka pada asasnya, "Meh, kerana saya berasa seperti itu dalam keadaan panas."


Apa fu--


Ribbit... Ribbit... Ribbit...


Kemudian, kecemerlangan penulis melanda kita seperti sinar Syurga:


KATAK MATI KERANA BATU YANG DIBALING SECARA TIDAK SENGAJA


The mumbo jumbo yapanese oleh pembunuh adalah untuk menyambungkannya kepada simpulan bahasa katak: pembunuh adalah pelempar batu secara rawak melontar batu mereka; pemilik perniagaan adalah katak miskin! Mereka berkata.

Sudah tentu, semuanya masuk akal; duh, itu semua kerana katak; penulis ini memang genius! Mereka berkata.


Jika ada satu perkara yang dijayakan oleh The Frog, ia adalah contoh prototaip budaya pengguna yang telah musnah. Seni lakon lakon layar dan pengarahan telah menjadi pemotong kuki yang berformulasi, lagu-lagu hits sebelum ini tetapi tidak mempunyai suara atau identiti yang tulen, bergantung pada jujukan tindakan yang licik dan dinamik untuk mengimbangi kekurangan kedalaman dan kreativitinya. Sebarang kemiripan "suara" adalah untuk melontarkan kedudukan yang jinak, tetapi tidak berduri yang sepadan dengan zeitgeist. 

Orang yang sangat kaya adalah jahat! Semua orang di Korea secara unilateral marah dengan pencerobohan media, jadi saya harus menulis tentangnya dengan cara yang jelas lucu! Tetapi saya juga harus menambah beberapa kebijaksanaan konvensional seperti simpulan bahasa katak untuk memberikan siri ini beberapa kedalaman naratif! Dalam masa yang sama, watak-watak boleh secara paksa menarik hubungan dengan dialog janggal mereka...


Katak adalah simbolik. Ia adalah katak yang menggembungkan kerongkongnya, hiburan kosong yang generik dengan imej yang menawan, yang cuba menguak lebih dalam daripada sebelumnya, tetapi ditangkap tanpa disedari apabila orang akhirnya mendapati ia menjengkelkan. 

Jika ada, The Frog mewakili masa yang cukup telah berlalu untuk bentuk seni yang dikomoditi telah menjadi perkara biasa dan pengguna tidak lagi mencari cerita yang tulen dan direka dengan baik selagi mereka menerima sepakan dopamin mereka. Dengan penerimaan positifnya menandakan satu lagi kemenangan yang menyedihkan untuk pengacakan mega-kilang, 

AI menjana masa depan yang secara algoritma menyahkonstruk dan membina semula usaha manusia serta-merta untuk penggunaan pantas: esok yang cetek dan tidak berjiwa.


Tiada ulasan

Dikuasakan oleh Blogger.